Consiliul Economic şi Social a avizat Ordinul ministrului transporturilor pentru modificarea şi completarea Normelor privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1892/2006.
Depăşirea cu 25% sau mai mult a limitelor maxime de timp de conducere de şase zile sau de două săptămâni, precum şi depăşirea, pe parcursul unei zile de lucru, a limitei maxime a perioadei de conducere cu 50% sau mai mult, fără o pauză sau fără o perioadă neîntreruptă de repaus de cel puţin 4,5 ore, vor fi considerate „încălcări grave ale legislaţiei“ în vigoare şi vor fi sancţionate ca atare, se arată într-un ordin al Ministerului Transporturilor, avizat recent de Consiliul Economic şi Social (CES).
Potrivit formei finale, în categoria încălcărilor grave ale legislaţiei intră şi lipsa tahografului şi/sau a unui dispozitiv de limitare a vitezei instalat(e) sau utilizarea unui echipament fraudulos capabil să modifice înregistrările aparatului de înregistrare şi/sau ale dispozitivului de limitare a vitezei sau falsificarea foilor de înregistrare sau a datelor descărcate de pe tahograf şi/sau de pe cartela conducătorului auto, precum şi conducerea auto fără un certificat valabil de inspecţie tehnică.
Încălcare gravă a legislaţiei este considerat şi transportul de mărfuri periculoase în situaţia în care transportul acestora este interzis ori fără identificarea acestora ca mărfuri periculoase marcată pe vehicul, precum şi transportul de persoane sau de marfă fără a deţine un permis de conducere valabil sau de către o întreprindere care nu este deţinătoarea unei licenţe comunitare valabile.
De asemenea, conducerea, de către un conducător auto care foloseşte o cartelă de conducător auto falsificată, al cărei titular nu este sau care a fost obţinut