Premierul a declarat sâmbătă că, momentan, se caută surse alternative de finanţare a proiectului
Premierul Emil Boc a declarat, sâmbătă, că proiectul autostrăzii Transilvania va continua anul viitor şi că, în momentul de faţă, se caută surse alternative de finanţare a proiectului.
"Autostrada Transilvania va merge mai departe, chiar dacă finanţarea va fi numai de la bugetul de stat şi în condiţiile în care banii, cu prioritate, în 2011, se duc pe cofinanţarea proiectelor europene. Asta nu înseamnă că nu vom merge şi cu Bechtel mai departe. Autostrada trebuie să meargă mai departe. În acest moment căutăm surse alternative de finanţare a proiectului astfel încât lucrările să poată fi continuate şi îi asigur şi pe cei de la Cluj, şi pe cei de la Oradea că vor avea veşti bune cu privire la Bechtel. Din punct de vedere logistic sau funcţional, tronsonul Gilău-Mihăieşti ar fi extrem de util clujenilor, pentru a scoate traficul greu şi de pe ruta Zalău şi, probabil, pe această zonă vom începe", a spus, citat de Mediafax, Emil Boc.
Potrivit acestuia, şi zona Suplacu de Barcău din judeţul Bihor este avută în vedere, pentru că acolo sunt lucrări în fază avansată.
De asemenea, se va încerca începerea proiectării tronsonului de la Târgu-Mureş la Câmpia-Turzii.
"Nu este uşor, pentru că resursele financiare sunt puţine, iar de la buget se cer foarte multe lucrări a fi finanţate. Pentru că, în afară de Coridorul IV, care este finanţat din fonduri europene, toate celelalte lucrări sunt pe buget şi atunci trebuie să găseşti o prioritizare pe întreaga ţară", a afirmat Boc.
415 kilometri de autostradă
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, cân