Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a ieşit ieri cu o hartă detaliată a autostrăzilor executate, în execuţie şi ce urmează a fi licitate în perioada următoare, asumându-şi totodată ca la finalul lui 2012 România să aibă încă 243 km de autostrăzi.
Cei 243 de kilometri sunt însă bucăţi de autostrăzi, cu alte cuvinte România nu va avea nici peste doi ani o autostradă care să o tranziteze integral de la est la vest sau de la nord la sud.
Într-o conferinţă de presă desfăşurată ieri la prânz şi convocată cu doar o zi înainte, sâmbătă, ministrul de la Transporturi, Anca Boagiu, care de când a preluat portofoliul a anunţat că vrea să promoveze o nouă politică, de dinamizare a investiţiilor în infrastructură, a prezentat peste 30 de slide-uri privind proiectele prioritare ale MTI în perioada 2010-2011.
Astfel, instituţia vrea să organizeze până la finalul lui 2011 licitaţii pentru proiecte de infrastructură cu finanţare europeană de circa 5,5 mld. euro, suma incluzând şi fondurile europene alocate pentru licitaţiile deja organizate în anul 2010.
5,5 mld. euro, finanţare europeană
"Folosim 5,5 miliarde de euro din Programul Operaţional Transporturi şi din bugetul ministerului de anul viitor 72%, adică 8,3 miliarde de lei, vor fi cofinanţări pentru aceste proiecte", a declarat ieri Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, citată de Mediafax.
Prezentarea lui Boagiu vine în condiţiile în care atât preşedintele Traian Băsescu, cât şi premierul Emil Boc le-au solicitat miniştrilor programe privind priorităţile pentru următorii ani.
Ministerul Transporturilor s-a aflat în cea mai mare parte a timpului sub coordonarea PDL în ultimii 5 ani, dar rezultatele sunt foarte criticate, cu toate că a avut la dispoziţie în această perioadă fonduri de 14 mld. euro.
Principalul proiect al MTI în perioada