Unele greseli pe care le faci la serviciu iti pot afecta reputatia sau te pot costa chiar si jobul, astfel ca este mai bine sa respecti niste reguli de eticheta daca vrei sa te feresti de belele.
Woman's Day iti ofera cateva sfaturi si exemple in acest sens.
1. Gandeste inainte sa vorbesti
Daca de felul tau esti mai jovial, iar prietenii si cei din familie te stiu asa, cu colegii ar trebui sa fii putin mai retinut, mai ales daca nu sunteti foarte apropiati. De asemenea, atunci cand faci un compliment, ai mare grija la forma pe care i-o dai. S-ar putea sa sune chiar a jignire.
Spre exemplu, daca o colega a venit cu parul aranjat si nu ai mai vazut-o pana acum asa, spune-i ca ii sta foarte bine cum s-a coafat, dar nu ceva de genul: "Nu ti-am vazut niciodata parul aratand placut. Ce i-ai facut acum?".
Totodata, ar fi bine sa ai grija la ce spui inclusiv in pauze, cand nu esti in birou, sau atunci cand crezi ca un coleg sau client nu te poate auzi.
2. Fii solidar
Daca este nevoie de un efort din partea echipei in care lucrezi pentru a termina o anumita sarcina mai repede sau una aparuta pe neasteptate, nu te eschiva in cazul in care ceilalti lucreaza mai mult si raman si peste program. Fii solidar si procedeaza si tu la fel.
3. Respecta o usa inchisa
Daca un coleg sau seful a inchis usa de la birou, respecta acest gest si nu deranja decat in caz de urgenta.
4. Evita glumele si farsele copilaresti
Ceva ce tie ti se pare amuzant s-ar putea sa nu fie la fel pentru cel in cauza. Evita glumele si farsele care sunt copilaresti sau chiar prostesti. O regula de care sa tii cont pentru a-ti da seama pana unde sa mergi este sa te gandesti intotdeauna daca tie ti-ar placea gestul pe care vrei sa-l faci, in cazul in care ai fi in locul persoanei respective.