Agentia Starcom MediaVest Group a realizat, in premiera pentru piata romaneasca, un "Studiu al Valorilor" ce urmareste sa explice felul cum oamenii opteaza pentru un produs sau canal media in functie de valorile pe care le au, nu in functie de demograficele obisnuite, precum varsta, venitul sau nivelul de educatie. Intre altele, studiul incearca sa identifice brandurile pe care le-ar prefera consumatorii de ziare traditionale, posturi generaliste si de stiri sau diverse televiziuni de nisa.
Studiul pleaca de la ideea ca romanii sunt expusi, in medie pe luna, la peste 450 de branduri - "pe care il va alege?" A fost derulat de compania de cercetare Kantar Media folosind metoda semiometriei, pe un esantion de 2.500 de oameni, reprezentativ la nivel urban. Potrivit informatiilor oferite de Starcom, reteaua media detine proprietate asupra metodologiei pentru acest studiu cantitativ, iar fiecare tara unde este prezenta agentia a ales daca sa realizeze sau nu aceasta cercetare. In Romania, studiul s-a desfasurat independent de celelalte tari. El acopera 40 de categorii de produse si imparte populatia in patru cadrane, in functie de doua axe reprezentative: autonomie-comunitate, responsabilitate-dorinta. Un comunicat Starcom MediaVest Group prin care este anuntat studiul arata ca anul trecut Starcom UK a castigat premiul Research Breakthrough cu Studiul Valorilor, la Research Awards.
Carmen Chipuc, managind director al agentiei, citata in comunicat:
"Intre consumul de branduri, consumul de media si stilul de viata exista o legatura foarte stransa. Numitorul comun al alegerii este suprapunerea de valori. Prin acest studiu, Starcom pune la dispozitia clientilor sai un model eficient de segmentare si planificare. Cercetarea vine sa completeze in mod unic datele de audienta deja existente" Ce spune studiul despre consumul romanilor de media si diverse produs