Pentru Crăciunul din acest an, atunci când vine vorba de cadouri, românii vor opta pentru haine, produse cosmetice şi parfumuri, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK CR Academy Awards la cererea cotidianului american The Wall Street Journal.
Potrivit studiului, realizat pe un eşantion de 12.750 de persoane din 12 ţări europene, în toate ţările din Europa Centrală, cele mai populare cadouri vor fi hainele şi accesoriile, produsele de înfrumuseţare - în principal parfumurile şi rujurile - şi abia pe poziţia a treia jucăriile.
Pentru Crăciunul din acest an, doar 48% dintre europeni vor cheltui o sumă similară celei din urmă cu trei ani, când economia era încă în perioada de boom. La polul opus, 38% dintre europeni şi-au redus bugetul. Românii se află în fruntea clasamentului, în condiţiile în care 67% din total au un buget mai mic pentru cadourile de Crăciun din acest an, comparativ cu 2007. Bulgarii (55%), portughezii (54%) şi italienii (47%) sunt alături de români cei care vor reduce bugetul de cumpărături. Dacă 67% au redus bugetul de achiziţii de cadouri, o treime dintre români nu vor cumpăra niciun cadou în acest an de Crăciun, din cauza crizei financiare şi economice.
Pentru Crăciunul din acest an, atunci când vine vorba de cadouri, românii vor opta pentru haine, produse cosmetice şi parfumuri, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK CR Academy Awards la cererea cotidianului american The Wall Street Journal.
Potrivit studiului, realizat pe un eşantion de 12.750 de persoane din 12 ţări europene, în toate ţările din Europa Centrală, cele mai populare cadouri vor fi hainele şi accesoriile, produsele de înfrumuseţare - în principal parfumurile şi rujurile - şi abia pe poziţia a treia jucăriile.
Pentru Crăciunul din acest an, doar 48% dintre