În dimineaţa zilei decernării premiilor Academiei Europene de Film l-am întâlnit accidental, la micul dejun, pe regizorul Florin Şerban, care era nominalizat la categoria „European Discovery" pentru filmul său de debut „Eu când vreau să fluier, fluier". Am schimbat câteva cuvinte, mă întrebase dacă îi oprisem câteva exemplare din suplimentul „Timpul liber" în care publicasem joi un interviu cu el, şi ne-am despărţit rămânând să ne vedem pe seară pentru a sărbători obţinerea unui premiu.
Chiar dacă Florin Şerban nu era favoritul secţiunii unde era nominalizat, George Piştereanu - actorul principal era, la categoria cel mai bun actor al anului, numai că reprezentantul nostru împărţea poziţia cu italianul Elio Germano. Oricum, speram să fie ceva de sărbătorit.
Mai târziu, în cursul zilei, la un interviu exclusiv pe care i l-am luat actorului de origine suedeză Jakob Cedergren - nominalizat şi el la categoria cel mai bun actor - am avut şi mai mult convingerea că filmul nostru va lua ceva. „Nu am văzut filmul, însă toţi cunoscuţii mi-au spus că George este un concurent de temut", a spus pentru România libera, Cedergren. Din păcate, anul acesta, Academia Europeană de Film a mers pe mâna unor filme comerciale, cu accente occidentale decât europene.
Încă un premiu la maestrul Polanski, vă rog!
Ceremonia de decernarea premiilor a început cu anunţarea câştigătorului la categoria „compozitorul anului" (cea mai bună coloană sonoră), iar premiul a fost adjudecat peliculei „The Ghost Writer" / „Marioneta" a regizorului Roman Polanski, deşi toată lumea se aştepta ca trofeul să meargă către italianul „Mine Vaganti" (filmul va intra şi în cinematografele din România la începutul lui februarie 2011). Oricum nimeni nu a murmurat nimic la adresa acestei alegeri, iar un jurnalist chiar a spus că speră ca la alte categorii filmul lui Polanski nu va avea suc