Daca in Statele Unite deja sunt lansari de produse importante ale caror campanii de promovare se desfasoara doar pe telefonul mobil, in Romania acest lucru s-ar putea intampla in aproximativ doi, trei ani, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Horatiu Dimulescu, managerul diviziei de mobile advertising in cadrul Vodafone, al doilea operator telecom pe piata locala.
In timp ce intreaga piata de publicitate este printre cele mai lovite industrii, aceasta diminuandu-se la 308 milioane de euro in 2010 fata de 540 de milioane de euro in urma cu doi ani, segmentul de mobile advertising creste continuu, la fel cum fac si vanzarile de smartphone-uri si servicii de internet mobil, doi factori care influenteaza puternic dezvoltarea acestei zone.
Publicitatea pe mobil consta in trimiterea de mesaje catre utilizatorii unui operator de telefonie mobila, printre canalele folosite numarandu-se SMS-ul, MMS-ul, reclamele pe siteuri de internet mobil sau inserturile in factura.
“Mobilul nu ar trebui sa mai lipseasca dintr-o campanie integrata. In SUA, vazandu-se rezultatele, s-a ajuns la concluzia ca sunt produse care pot fi lansate doar pentru mobil, un astfel de caz fiind lansarea Volkswagen Golf 6. In Romania s-ar putea insa sa mai dureze 2-3 ani. De exemplu, daca la inceput agentiile faceau campanii care erau targetate pe lucruri simple, acum deja aceasta este mult mai complexa. Ceea ce inseamna ca isi dau sema de potential, invata din ce au facut si merg la pasul urmator. Probabil sa va ajunge la lansari de produse doar pe mobil ceea ce ar fi extraordinar”, explica Horatiu Dimulescu, seful departamentului de publicitate pe dispozitive mobile din cadrul Vodafone.
Chiar si acum sunt lansari care sunt promovate doar prin serviciile de publicitate pe telefonul mobil, dar la acestea apeleaza in special companiile mici si mijlociii care nu au un buget de marketing f