Starea critică în care se află economia i-a determinat pe spanioli să frecventeze din ce în ce mai rar barurile, ceea ce pentru industria băuturilor alcoolice a însemnat un declin însemnat al vânzărilor. Diageo, unul dintre cei mai mari producători internaţionali de băuturi alcoolice a găsit însă o soluţie pentru a-şi revitaliza vânzările: dozatoare de mojito în baruri.
Compania londoneză s-a gândit să producă primul său cocktail la draft (pahar), după ce consumatorii s-au reorientat către consumul de băuturi alcoolice acasă pentru că este mult mai ieftin decât în baruri sau restaurante. Cocktail-ul la dozator costă mai puţin de 4 euro, adică jumătate din preţul unui cocktail preparat proaspăt, scrie Bloomberg.
În condiţiile în care rata şomajului creşte în Europa, iar ţările afectate de criză se văd nevoite să apeleze la ajutoare de urgenţă externe, companiile de bunuri de larg consum îşi schimbă strategiile pentru a se adapta la noul mediu, caracterizat prin ani de creştere economică lentă. Acestea se concentrează acum mai degrabă pe inovarea produselor decât pe impunerea unui preţ mai mare, mişcare gândită în urma previziunilor OCDE (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică) conform cărora Europa nu va înregistra o creştere economică mai mare de 2% în următorii trei ani.
"Creşterea nu va avea acelaşi ritm ca înainte", a declarat Giovanni Ciserani, preşedintele pe Europa de Vest al companiei Procter & Gamble. "Lumea s-a schimbat în ultimii patru sau cinci ani. Consumatorii sunt astăzi orientaţi spre valoarea unui produs."
Directorul pentru Europa al companiei Nestlé Laurent Freixe spune că europenii sunt acum mai înclinaţi să economisească decât să consume şi că aici mărcile private au o cotă de piaţă mult mai mare decât în Statele Unite.
Vânzările Nestlé în Europa de Vest, excluzând achiziţiile, vânză