Responsabilitatea socială corporatistă este calea prin care firmele îşi pot menţine afacerile. Sursa: SHUTTERSTOCK
Responsabilitatea socială corporatistă este soluţia pentru ca firmele să-şi menţină afacerile şi reputaţia, dar şi să-şi motiveze angajaţii pe timp de criză. Aşa susţin specialiştii în domeniu, potrivit cărora Corporate Social Responsability - CSR, pe scurt - nu înseamnă doar investiţie în imaginea unei companii, ci şi în etică, şi, mai ales, în comunitate şi în angajaţi.
Soluţii pentru problemele comunităţii
În viziunea Luminiţei Oprea, care conduce Saga Business & Community - o firmă de strategie şi management al reputaţiei - CSR este un instrument de business, o manieră prin care com paniile pot salva bani.
"Este responsabilitatea unei companii de a acţiona în mod etic faţă de toţi partenerii săi de interes, fie că vorbim despre autorităţi, despre angajaţi, despre comunitate, furnizori ori clienţi", spune managerul, subliniind că CSR face parte din conceptul mai larg numit "dezvoltare durabilă". Acesta se traduce prin ideea că trebuie să trăieşti ziua de astăzi fără să periclitezi şansa generaţiei următoare de a face asta. Asta înseamnă nu doar mici proiecte pe termen scurt, aşa cum sunt donaţiile de sărbători cu care firmele se laudă în comunicate de presă, ci proiecte durabile şi sustenabile în comunităţi.
"O companie trebuie să aibă un dialog cu partenerii de interes la nivel local, autorităţi, instituţii, şcoli, spitale care să liciteze problemele din zonă şi aşa să decidă care este cea mai stringentă", adaugă Luminiţa Oprea.
Astfel, odată identificată o nevoie a comunităţii, compania se poate implica în soluţionarea ei, ceea ce îi aduce un plus de reputaţie, dar şi un avantaj etic. "Lumea va vedea că nu e vorba doar despre proiecte punctuale, ci despre un proiect pe termen lung,