Cererea în scădere pentru vacanţe a adus asociaţiile turistice din Franţa în Bucureşti, cu oferte în insule exotice ca Tahiti şi Bora Bora, chiar cu o lună înainte de sărbătorile de iarnă.
Magazinele de lux de pe Calea Victoriei, precum Armani, Hugo Boss sau Victoria Men, dau încredere oficialilor asociaţiilor turistice din Franţa că îşi vor găsi clienţii pentru vacanţele din insulele exotice ale Polineziei Franceze.
Monette Aline, proprietara companiei Tahiti Yacht Charter, susţine că a venit în România pentru a-şi promova croazierele de lux în insulele Bora-Bora, Raiatea sau Taha'a din Oceanul Pacific, ale căror preţuri depăşesc 1.400 de euro de persoană.
"Ştiu că aceste destinaţii sunt la mare distanţă de România şi că se adresează persoanelor cu venituri mari, însă cred că în fiecare ţară din Europa există o categorie a oamenilor foarte bogaţi dornici să meargă în vacanţe exotice", spune Monette Aline, aflată la prima vizită în Bucureşti în interes de afaceri. Ea a venit în România, alături de alţi membri ai asociaţiei de turism naţionale a Franţei Atout France, pentru a găsi parteneri de afaceri în rândul agenţiilor de turism, care pot intermedia vânzarea croazierelor. Organizaţia Atout France reprezintă un parteneriat public-privat care se promovează atât din banii alocaţi de stat, cât şi din contribuţiile hotelierilor şi ale altor operatori privaţi din turism.
În căutare de turişti
Încă din octombrie, pe lângă asociaţia de turism a Franţei, au mai venit în Capitală reprezentanţi ai asociaţiilor turistice din Austria, Elveţia în căutarea de turişti români.Şi asociaţiile de turism din Turcia, Egipt, Bulgaria şi Israel au demarat acţiuni de promovare încă de la începutul anului pe piaţa românească pentru a atrage turişti români, pe fondul crizei economice care a redus cererea pentru vacanţe la nivel internaţional.
"Chia