Oamenii din publicitate încearcă să compenseze lipsa banilor cu comunicarea prin new media
Totuşi, fondurile alocate site-urilor de socializare reprezintă o parte mică din bugete
În contextul în care bugetele de marketing alocate de companii pentru sezonul Sărbătorilor de iarnă rămân neschimbate, oamenii din publicitate încearcă să compenseze lipsa banilor cu comunicarea prin new media, potrivit Adage. Acest lucru înseamnă că publicaţiile tipărite nu vor primi prea multe fonduri, în această perioadă a anului. Potrivit unui studiului BDO Retail Compass, 63% dintre persoanele care conduc companii de marketing au declarat că bugelele din acest an nu au fost majorate, comparativ cu 55% anul trecut şi cu 43%, în 2008. Totuşi, anul acesta, doar 20% din persoanele chestionate au răspuns că bugetele au scăzut, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2009, 26% din respondeţi au declarat că bugetele au înregistrat un declin, în timp ce în 2008, procentul a fost de 32%.
Există, totuşi, mai multă flexibilitate
"Retailerii alocă bani pentru publicitate pe anumite platforme, în contextul în care de-abia acum ies din recesiune", a declarat Steve Ferrara, din cadrul BDO Statele Unite, adăugând faptul că doar 20% dintre aceştia şi-au redus bugetele arătă că există mai multă flexibilitate anul aceasta, în ceea ce priveşte alocarea bugetelor de marketing şi de publicitate. În acelaşi timp, sondajul mai arată că cea mai mare parte din bugetele alocate presei tradiţionale se îndreaptă către TV. Astfel, un sfert din respondenţi au afirmat că cei mai mulţi bani se duc către televiziuni, anul acesta, faţă de 13% în urmă cu un an. Best Buy este unul dintre retailerii care au anunţat că vor să îşi consolideze prezenţa pe TV, în perioada Sărbătorilor de iarnă. Compania va majora, astfel, fondurile alocate acestui segment, cu un procent destul de