Circulaţia rutieră a fost restricţionată pe un singur sens, urmând să fie reparat tronsonul afectat.
O gaură de o jumătate de metru s-a format sâmbătă dimineaţă chiar la jumătatea podului de peste râul Olt, în dreptul unui picior de susţinere. „În jurul orei 12.20 am intervenit împreună cu angajaţii Secţiei de Drumuri Naţionale pentru a restricţiona traficul şi a semnaliza o gaură cu diametrul de 40 pe 50 de centimetri care s-a format la jumătatea podului, în urma desprinderii unei porţiuni din carosabil. S-au instalat semne de circulaţie care să avertizeze şoferii, iar traficul a fost restricţionat pe un singur sens“, a declarat comisar şef Ilie Roşu, şeful Serviciului Rutier Olt.
Cozi de trei kilometri
Coloana de maşini care se formează depăşeşte uneori chiar şi trei kilometri. „E o zonă cu trafic intens. Eu stau de 15 minute şi încă nu ne-am mişcat de pe loc. Sper să se rezolve cât mai curând această problemă“, a spus Mihai Barbu din Slatina, un şofer nemulţumit. Construit în 1888 – 1891, podul se află pe drumul european 574 Craiova-Piteşti, parte din principala rută de legătură între Bucureşti şi zona de sud-vest a ţării, fiind reparat ultima dată în urmă cu 25 ani. Reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale Olt spun că o expertiză în vederea reabilitării a fost făcută şi în 2005 însă proiectul a fost abandonat din cauza lipsei de fonduri. „Podul are o importanţă vitală pentru Slatina dar şi pentru celelalte localităţi. Ultima reparaţie capitală a avut loc în 1985. E normal să apară probleme din cauza traficului intens şi a mediului umed. Dacă vremea va permite vom face lucrări pe tronsonul afectat. În cel mai rău caz podul va fi închis“, a precizat Valentina Gorunescu, şefa SDN Olt.
Rută ocolitoare: 30 de km în plus
În cazul în care traficul peste pod va fi închis pentru reparaţii, şoferii care vor tranzita Slatina vor fi ne