Un bucureştean reclamă faptul că BCR i-a folosit fără permisiune datele conturilor şi i-a activat un serviciu nesolicitat şi neacceptat. Sursa: SHUTTERSTOCK
Un bucureştean în vârstă de 47 de ani este intrigat de faptul că banca s-a folosit de datele lui confidenţiale pentru a-i activa serviciul de e-banking fără să fie solicitat. În plus, clientul a fost informat printr-un plic care nu i-a fost înmânat personal, care dacă ajungea pe mâini greşite ar fi avut ocazia să-l lase pe bărbat cu conturile "golite".
Pe de altă parte, reprezentanţii băncii incriminate susţin că metoda folosită are drept scop promovarea serviciilor, metodă apreciată şi adoptată de mulţi clienţi.
"Banii puteau să-mi fie luaţi din cont de oricine"
În februarie 2009, Costel Grigore a primit la serviciu un plic de la liderul de sindicat, "de la ăia de la BCR". Ulterior, a constatat că pe una dintre hârtiile existente în plic erau scrise datele sale confidenţiale. "Acest plic a ajuns, din fericire, la mine, dar putea ajunge la oricine şi, mai ales, putea fi folosit de oricine, deoarece conţinea informaţii despre conturile mele în lei şi valută, deşi în contractul cu banca există o clauză conform căreia acele date îmi puteau fi date numai la ghişeul băncii şi cu dovada buletinului. Banca mi-a folosit date confidenţiale abuziv", spune revoltat bărbatul.
În plus, conţinutul plicului făcea referire la un pachet de servicii nesolicitat (e-banking, cu internet şi telefon banking). "În plic era şi o cerere de contract de deschidere a pachetului pe care nu o făcusem eu şi nici nu era completată de mine. Plicul conţinea şi un token activ, cu parolă. Prin urmare, banii puteau să-mi fie luaţi din cont de oricine primea plicul", adaugă Grigore. El a depus plângeri de încălcare a secretului bancar, fals şi uz de fals la Tribunalul Sectorului 3. Această pl