Brandul turistic al României a fost lansat pe piaţa germană la sfârşitul săptămânii trecute, în cadrul unui eveniment organizat la München, informează un comunicat emis, ieri, de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT). Potrivit comunicatului, în cadrul dezbaterilor, actori importanţi ai turismului german au considerat că noua poziţionare a României are şanse să fie foarte bine percepută de publicul german, apreciind că o abordare proaspătă, activă şi autentică va atrage după sine mai mulţi turişti germani în România. La eveniment au participat directorii de produs pentru România ai celor mai importante concerne turistice germane: TUI, ITS, Dertour, ADAC Reisen, Messerschmidt Reisen, FTI, precum şi şefii companiilor aeriene Tarom şi Air Berlin. Cu această ocazie, au fost prezentate componentele brandului turistic al României, elementele de diferenţiere (natură, cultură, autenticitate), rezultate ale studiilor efectuate pe piaţa germană, produsele-cheie identificate şi identitatea vizuală.
În cadrul acestui eveniment a fost definitivat şi acordul de colaborare cu compania aeriană Air Berlin, care, începând din anul 2011, va opera curse charter din Nürnberg către Constanţa, cu zboruri colectoare din Düsseldorf, Berlin, Hamburg şi Viena.
TUI amână colaborarea cu România pentru 2012
Compania TUI Nordic ar putea reîncepe să aducă turişti pe litoralul românesc în 2012, potrivit MDRT, revenirea pe piaţa românească a reprezentanţei grupului german TUI în ţările scandinave fiind anunţată, iniţial, pentru 2010, respectiv 2011.
Reprezentanţii MDRT şi cei ai TUI au discutat, cu ocazia lansării brandului turistic al României pe piaţa germană, despre acţiuni comune care urmează să fie derulate pentru revenirea tour-operatorului scandinav în România, din 2012, se arată într-un comunicat al instituţiei. În 2009 conducerea Ministeru