Ministerul Transporturilor are în derulare trei proiecte mari de infrastructură pentru portul Constanţa. Cel mai important se ridică la suma de 144 milioane euro.
Cel mai important proiect dezvoltat în portul Constanţa cu bani europeni este finalizarea digului de larg. Valoarea investiţiei este de 144 milioane de euro, din care 69% provin din FEDR, iar restul de 31% de la bugetul de stat. Proiectul constă în execuţia unui tronson de 1050 de metri de dig, care va avea rolul de a reduce propagarea valurilor, astfel încât operarea navelor să se facă în siguranţă. De asemenea, va fi redus şi efectul distructiv al valurilor asupra amenajărilor din incinta portuară. Termenul de finalizare este 2013, dar este puţin probabil că va putea fi respectat, pentru că licitaţia organizată de CN Administraţia Porturilor Maritime a fost contestată de două firme.
Al doilea proiect ca importanţă este realizarea unui pod rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră. Acesta va conecta portul la Autostrada Soarelui, principalul său avantaj fiind că va elimina traficul greu din municipiul Constanţa (miile de camioane care tranzitează zilnic oraşul deteriorează regulat şoselele din zonă). Investiţia se ridică la 35,6 milioane de euro şi va fi gata în 2012.
Al treilea proiect vizează realizarea unui sistem inteligent de transport naval, intitluat RORIS (Romanian River Information System). Costă 13,8 milioane euro şi va ajuta la siguranţa şi eficientizarea traficului fluvial. Termenul estimat pentru implementare este 2012.
Ministerul Transporturilor are în derulare trei proiecte mari de infrastructură pentru portul Constanţa. Cel mai important se ridică la suma de 144 milioane euro.
Cel mai important proiect dezvoltat în portul Constanţa cu bani europeni este finalizarea digului de larg. Valoarea investiţiei este de 144 milioane de euro, din care 69% provin din