In Germania exista 600 de astfel de cafenele. Franta va incheia anul acesta cu un numar de 100 de locatii. McDonald’s pune pe harta McCafe si Bucurestiul, inaugurand in urma unei investitii de 120.000 de euro prima cafenea, in incinta restaurantului din Unirea Shopping Center. Karen Bishop, directorul general al McDonald’s Romania, a detaliat pentru Wall-Street.ro care sunt planurile gigantului fast-food in privinta noului concept.
McDonald’s a deschis primul McCafe in 1993 in Australia, creat ca un concept menit a extinde varietatea de produse pe baza de cafea oferite de lantul de restaurante de tip fast-food. In prezent, in Germania exista cea mai mare retea de cafenele McCafe, numarand peste 600 de locatii, in timp ce Franta va incheia 2010 cu un numar de 100 de cafenele. Astfel de locatii sunt prezente si in Austria, Cehia, Ungaria, Rusia si Suedia.
In cifre, o cafenea McCafe aduce 5-10% din cifra de afaceri a unui restaurant McDonald’s din Germania.
Planurile pentru deschiderea primului McCafe in Romania au demarat la inceputul verii, locatia aleasa fiind si primul restaurant deschis de McDonald’s in urma cu 15 ani in Unirea Shopping Center. Investitia totala s-a ridicat la 120.000 de euro, suma alocata achizitionarii echipamentelor si redecorarii restaurantului.
Cafeneaua are o capacitate de 44 de locuri si 10 angajati, cu o vechime de aproximativ 2 ani in echipa McDonald’s Unirea.
“Am decis ca este momentul oportun pentru un astfel de pas in ciuda contextului economic dificil, intrucat cafeaua si-a pastrat locul important in viata consumatorului roman, o parte importanta din socializare. Ma astept ca Unirea McCafe sa aduca un plus de 10% in vanzari, intrucat vorbim de o locatie traditionala pentru o cafenea, in centrul orasului, o zona de cumparaturi, de business”, explica Karen Bishop (foto).
Intalnire de afaceri la Mc