Bugetul alocat pentru sărbătorile de iarnă este pentru 62% dintre respondenţi mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de către MEDNET Marketing Research Center.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 23 – 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.
Studiul de piaţă arată că din ce în ce mai mult actuala criză financiară afectează şi sărbătorile de iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind de 1052,48 lei (comparativ cu 1523,29 lei în 2009).
Pentru produsele alimentare ocazionate de sărbătorile de iarnă, respondenţii intenţionează să aloce, în medie 491,54 lei (comparativ cu 556,13 lei în 2009), această sumă fiind pentru 58,1% dintre aceştia mai mică comparativ cu cea alocată anul trecut pentru această categorie de cheltuieli.
Produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.) au o pondere uşor mai mică în bugetul de cheltuieli, orăşenii alocând, în medie 302,07 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 321,09 lei în 2009). Ca şi în cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 49% dintre respondenţi.
Cea mai puţin afectată categorie este legume/fructe, 66,5% dintre respondenţi intenţionând să cumpere în acelaşi buget ca şi anul trecut.
Adio excursii, adio restaurante!
În ceea ce priveşte călătoriile/excursiile organizate în perioada sărbătorilor de iarnă, în jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.351,79 lei (comparativ cu 1.312 lei în 2009).
De asemenea, şi bugetul alo