Intr-un moment de efervescenta a site-urilor de cumparaturi colective, jucatorul numarul unu la nivel mondial, Groupon, isi pregateste intrarea oficiala in tara. Cititi un interviu in care Cem Tunakan, managerul Groupon Romania, vorbeste despre obiectivele businessului, despre competitie si despre cum a ajuns Romania sa stea la rand dupa America Latina.
Cititi o analiza a pietei site-urilor de cumparare colectiva, in pragul intrarii Groupon in Romania.
Wall-Street: Subiectul fierbinte al zilei: Groupon a refuzat oferta de preluare a Google, de 6 miliarde de dolari. Ce parere aveti?
Cem Tunakan: Oferta Google a fost magulitoare, in primul rand. Oferta Google arata ca Groupon se afla pe drumul cel bun, are modelul de business potrivit, este atractiv indiferent de tara. Pentru ca Groupon a inceput in Chicago, ca un start-up mic, si a cucerit intreaga lume. In mai putin de un an a ajuns la vanzari de un miliard de dolari si a devenit profitabil. Oferta Google e atractiva, poate nu suficient de atractiva, dar arata ca Groupon se afla pe drumul cel bun.
A fost la fel cum s-a intamplat cu Facebook, cu Mark Zuckerberg, cand oferta Yahoo de trei miliarde de dolari a fost refuzata. De ce trebuie sa devii corporatist dintr-o data? Ai o idee grozava, ai finantare, oamenii au incredere in modelul tau de business, investesc in el si atunci de ce sa nu continui pe cont propriu si sa devii o companie listata public pe Nasdaq?
Wall-Street: In cat timp se va lista Groupon?
Cem Tunakan: In mai putin de doi ani, cred ca Groupon va deveni o companie listata. Pentru ca ceea ce Groupon face in lume e foarte bine. A revolutionat modelul economic de cerere si oferta.
Wall-Street: De ce a ales Groupon sa intre in Romania acum?
Cem Tunakan: Groupon s-a intamplat sa fie aici acum, nu a ales. Groupon este in mijlocul unei expansiuni la nivel m