Omul de afaceri Ioan Niculae, proprietarul grupului Interagro, a investit 5 mil. euro într-o fabrică de biscuiţi şi napolitane la Zimnicea (jud. Teleorman), inaugurată ieri.
Administratorul unui business de 720 de milioane de euro în 2009 a început în acest an să investească masiv în activităţi de producţie, prin înfiinţarea a cinci companii care activează pe piaţa peştelui, a legumelor, a vinului sau a dulciurilor. Cum explică aceste investiţii în contextul în care piaţa bunurilor de larg consum, estimată la 20 mld. euro, a scăzut în primele opt luni cu 7%?
"Există posibilitatea ca, din cauza măsurilor guvernamentale fără logică economică, să închidem combinatele chimice. Ca alternativă, trebuia să îmi creez un spectru de afaceri mai larg, pentru a susţine businessul şi pentru a putea plăti muncitorii. Am realizat că toate afacerile în producţie şi procesare aduc la un moment dat profit, dacă reuşeşti să te menţii în perioade dificile ca aceasta", a spus Niculae, care estimează că va face 100 de angajări pentru unitatea de producţie de la Zimnicea.
Noua fabrică de la Zimnicea, care va produce biscuiţi şi napolitane sub brandurile Vivalis şi Nik Nik, va aduce o cifră de afaceri de peste 7 milioane de euro în primul an de producţie, prin utilizarea a 80% din capacitate, potrivit estimărilor lui Niculae.
Linia de napolitane are o capacitate de 35-40 de kilograme pe oră, iar linia de biscuiţi de 350 de kilograme pe oră. Pe lângă acestea, fabrica va produce şi rulade.
"Intenţionăm să avem distribuţie naţională în supermarketuri. Pe viitor, având în vedere relaţiile internaţionale de care dispunem, vrem să livrăm şi la export".
Pe piaţa napolitanelor, dominată de mărcile fabricate la nivel local, Nestlé România este în prezent cel mai mare jucător cu brandul Joe, care concurează cu Alka şi Naty (produs de European Food). Compania, care