Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine discount, cash&carry şi supermarketuri, a depăşit în acest an 50% din totalul pieţei de profil, în detrimentul comerţului tradiţional, care în 2009 deţinea o cotă de 55%, a declarat Valentin Mircea, membru al plenului Consiliului Concurenţei.
"În raportul de acum un an, noi estimam comerţul tradiţional la 55% din piaţă şi marile lanţuri la 45%. În urma investiţiilor făcute de marile reţele, cuplat cu insolvenţe ale micilor magazine, comerţul modern a depăşit în acest an ca pondere pe cel tradiţional", a spus Mircea, prezent la evenimentul "Romania Retail Forum" organizat marţi de Mediafax.
El a adăugat că se aşteaptă ca retailul modern să crească şi în anii următori.
Potrivit reprezentantului Consiliului Concurenţei, "epoca" investiţiilor de tip green-field în comerţ nu mai este de actualitate, de acum fiind aşteptate achiziţii între lanţurile de retail. Citiţi mai mult despre evoluţia retailului modern din România pe www.mediafax.ro
Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine discount, cash&carry şi supermarketuri, a depăşit în acest an 50% din totalul pieţei de profil, în detrimentul comerţului tradiţional, care în 2009 deţinea o cotă de 55%, a declarat Valentin Mircea, membru al plenului Consiliului Concurenţei.
"În raportul de acum un an, noi estimam comerţul tradiţional la 55% din piaţă şi marile lanţuri la 45%. În urma investiţiilor făcute de marile reţele, cuplat cu insolvenţe ale micilor magazine, comerţul modern a depăşit în acest an ca pondere pe cel tradiţional", a spus Mircea, prezent la evenimentul "Romania Retail Forum" organizat marţi de Mediafax.
El a adăugat că se aşteaptă ca retailul modern să crească şi în anii următori.
Potrivit reprezentantului Consiliului Concurenţei, "epoca" investiţiilor de tip green-field în comerţ nu mai este de actu