ANPC şi Romalimenta avertizează asupra etichetelor dubioase
Aceeaşi situaţie este valabilă şi pentru produsele tradiţionale
Originea unor produse care se comercializează în România este una incertă, Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) şi Asociaţia Producătorilor de Alimente din România - Romalimenta avertizează că se practică schimbarea etichetelor, aceştia explicând şi motivele acestor afirmaţii. "A apărut această modă a produselor „bio“, care multe dintre ele nu sunt bio. Sunt mulţi comercianţi care folosesc pentru anumite produse termenul bio pentru a atrage cumpărători, dar acestea nu sunt produse biologice", a declarat, într-un forum pe teme de retail, Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.
Sorin Minea, preşedintele Romalimenta a precizat că situaţia este similară şi în cazul produselor tradiţionale ale căror etichete nu sunt adevărate şi că în cele mai multe cazuri marfa vândută în pieţele volante sub denumirea de tradiţională este achiziţionată fie din angrourile turceşti, fie din Bulgaria, fie din carmangeriile care lucrează la negru. „Lumea trebuie să înţeleagă faptul că produsele tradiţionale sunt acele produse care provin din regiunile respective. Multe din produsele comercializate ca fiind tradiţionale sunt de fapt produse a căror etichetă a fost schimbată, li s-a schimbat eticheta de produs provenit de pe linii de producţie industriale şi vândute ca produse tradiţionale. În toate pieţele din România găseşti brânză de Sibiu. Dar câte oi sunt la Sibiu care să producă atât de multă brânză specifică pentru toată ţara“, a spus Minea, indicând faptul că este vorba de fapt de produse industriale. Acesta a mai spus că producătorii de aşa-zise produse tradiţionale nu vor să fie fiscalizaţi şi nu pot justifica provenienţa mărfii.
Şi Delia Nica, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale di