Retailul modern, estimat de ZF la 7-9 mld. euro, va continua să se dezvolte, însă este puţin probabil să vedem intrarea unui nou jucător care să opteze pentru investiţii de tip greenfield, pe o piaţă pe care există în prezent mai mult de 650 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine cash&carry şi discounteri.
"Vom observa o concentrare mai puternică în sectorul retailului modern. Nu mai este de actualitate să vorbim despre intrarea unui nou mare lanţ care să opteze pentru greenfielduri. Vom vedea însă achiziţii în acest sector", explică Valentin Mircea, membru al Plenului Consiliului Concurenţei, prezent la evenimentul România Retail Forum 2010, organizat de agenţia de presă Mediafax.
Declaraţia lui Mircea vine la scurt timp după ce retailerul german Lidl, care se luptă pentru supremaţie cu germanii de la Aldi pe segmentul hard-discount din Europa, a preluat lanţul de magazine alimentare de tip discount Plus.
Lidl a reuşit să îşi asigure astfel o prezenţă importantă pe piaţă, reţeaua Plus având peste 100 de magazine şi afaceri de peste 300 de milioane de euro.
Potrivit unor surse din piaţă, şi retailerul britanic Tesco, unul dintre cei mai mari de la nivel european, cu vânzări de 62 mld. lire sterline, prezent pe toate pieţele din Europa Centrală şi de Est, ar urma să pătrundă pe piaţa locală, tot printr-o achiziţie. Posibilele ţinte vehiculate sunt Real şi Carrefour, potrivit surselor citate.
Comerţul modern va deveni tot mai important în România, urmând a mânca din ponderea comerţului tradiţional, însă cei mai agresivi vor fi hard discounterii.
Retailul modern a depăşit retailul tradiţional
Retailul modern a depăşit ca pondere comerţul tradiţional, şi a depăşit pragul de 50% din totalul pieţei de profil, potrivit unui studiu realizat de Consiliul Concurenţei.
"Am putut observa o serie de evoluţii interesa