Mai mult de 80% dintre companiile romanesti au adoptat un set de indicatori de performanta financiara pentru verificarea gradului de indeplinire a obiectivelor strategice, raportarea si transparenta rezultatelor, precum si evaluarea departamentelor si/sau a indivizilor, se arata intr-un studiu realizat de compania Ensight Management Consulting.
In abordarea sistemica a procesului de management, performanta strategica si operationala, la nivel de echipa sau individ reprezinta un obiectiv major la nivel oricarei companii, in conditiile in care societatea trebuie sa se raporteze permanent la cererea de piata si sa anticipeze miscarile concurentei.
Pentru a putea aprecia in ce masura obiectivele organizationale sunt atinse si strategiile de afaceri sunt eficiente, trebuie definit un sistem integrat de indicatori de performanta financiara, prin intermediul caruia societatea sa-si autoevalueze continuu resursele de care dispune si sa actioneze in directia cresterii eficientei utilizarii acestora. Mai mult, orice decizie manageriala trebuie sa se bazeze pe o foarte buna cunoastere a starii curente de sanatate a afacerii, ceea ce nu este posibil in absenta unui sistem de indicatori de performanta care sa informeze managementul despre rezultatele obtinute in toate activitatile si procesele-cheie ale companiei.
Ensight Management Consulting a realizat in a doua jumatate a anului 2010 un studiu privind utilizarea indicatorilor de masurare a performantei (KPI) in companiile din Romania. Rezultatele obtinute arata ca o pondere de 81% dintre companiile intervievate au adoptat deja astfel de indicatori pentru verificarea gradului de indeplinire a obiectivelor strategice, raportarea si transparenta a rezultatelor, precum si evaluarea departamentelor si/sau a indivizilor.
Studiul urmareste etapele de definire, implementare si utilizare a unui sistem de in