* ţara noastră ocupă locul 47 din 65 de ţări participante la testele PISA din 2009
Rezultatele testării PISA din 2009 acreditează ideea că învăţământul românesc merge pe o pantă descendentă. România ocupă locul 49 din cele 65 de ţări participante la testul PISA, rezultat aproape la fel de prost precum cel din 2006, când a ocupat locul 47 din 59 de ţări, în timp ce în 2000 a ocupat locul 34 din 42 de ţări participante, 2000 fiind primul an în care România a participat la aceste sistem de evaluare a elevilor de 15 ani.
Pe scala generală Citire/Lectură, domeniu principal pentru evaluarea din 2009, în functie de care s-a făcut clasificarea finală, România ocupă pozitia 49 din 65 de ţări participante, cu un scor mediu statistic de 424, semnificativ sub media ţărilor participante. Pe scala domeniului Matematică scorul mediu obţinut este de 427, iar pe scala domeniului Ştiinţe scorul este de 428. În ambele situaţii rezultatele sunt semnificativ sub media ţărilor participante.
Testarea a avut loc în luna martie a anului 2009 şi au participat 4.776 de elevi din 159 de instituţii de învăţământ din România, dintre care patru din Brăila, însă numele lor nu a fost făcut public. * ţara noastră ocupă locul 47 din 65 de ţări participante la testele PISA din 2009
Rezultatele testării PISA din 2009 acreditează ideea că învăţământul românesc merge pe o pantă descendentă. România ocupă locul 49 din cele 65 de ţări participante la testul PISA, rezultat aproape la fel de prost precum cel din 2006, când a ocupat locul 47 din 59 de ţări, în timp ce în 2000 a ocupat locul 34 din 42 de ţări participante, 2000 fiind primul an în care România a participat la aceste sistem de evaluare a elevilor de 15 ani.
Pe scala generală Citire/Lectură, domeniu principal pentru evaluarea din 2009, în functie de care s-a făcut clasificarea finală, România ocupă pozitia 49 d