Soluționarea eventualelor reclamații este atributul considerat a fi cel mai important în decizia de a cumpăra dintr-un anumit magazin online, conform unui sondaj efectuat de iVox.ro.
Soluționarea eventualelor reclamații surclasează disponibilitatea stocurilor sau varieteatea gamei de produse. 80.4% dintre respondenți au considerat că această caracteristică este foarte importantă. Brandul magazinului însă, este considerat cel mai puțin important atribut de către 11,2 % dintre respondenţi, chiar dacă reputația și brandul magazinului sunt cele care transmit această încredere în soluționarea eventualelor reclamații în momentul alegerii unui anumit magazin.
În urma studiului, se arată că decizia achiziţionării unui produs electronic sau electrocasnic poate fi influenţată în mare măsură de o serie de caracteristici intrinseci produsului. Astfel, rezultatele obținute arată că datele tehnice ale produselor ocupă primul loc (32,10%), fiind urmate de preț (29.54%) și garanție (25.20 %), în decizia de a cumpăra un anumit produs. Garanţia oferită produselor este „foarte importantă” pentru 50.69% dintre respondenţi, iar preţul pentru 59.41%.
Cea mai de interes categorie de produse electronice şi electrocasnice pentru cumpărătorii online este reprezentată de calculatoare și laptopuri/notebook-uri (62.4%). Camerele video şi telefoanele mobile reprezintă a doua categorie de bunuri achiziţionate (54.7%) urmată la mică diferenţă de electrocasnicele mici (52.7%) și televizoare/homecinema (50%). Cea mai puţin achiziţionată categorie de produse este reprezentată de către aparatele de aer condiţionat, 11.1%.
În cazul bărbaţilor, cea mai cumpărată categorie de produse este categoria „Televizoare & Home Cinema” (63%), în vreme ce categoria de produse cumpărată cu predilecţie de către femei o reprezintă produsele de îngrijire personală. @N_P