Compania Naţională de Căi Ferate (CFR) a scos la licitaţie tronsonul Frontieră-Curtici-Arad al Coridorului 4 transeuropean, în vederea realizării unor lucrări de construcţii şi instalaţii la calea ferată.
Valoarea estimativă a contractului este de aproape 1,2 mld. lei (circa 280 mil. euro), costul aproximativ pe kilometru ridicându-se la circa 6,8 mil. euro/km, de trei ori mai mare decât standardul de cost stabilit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru reabilitarea unui kilometru de cale ferată (2,18 mil. euro/km).
Tronsonul, cu o lungime de circa 41 de km, este unul dintre proiectele pe care le-a anunţat şi ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, în conferinţa de presă de duminica trecută. Licitaţia este din start restrictivă, cel puţin pentru companiile româneşti, având în vedere că participanţii trebuie să aibă o cifră de afaceri de minimum 1,75 mld. lei (412 mil. euro).
Potrivit unui top ZF al celor mai mari companii în 2009 în funcţie de cifra de afaceri, există doar circa 50 de companii în România care au avut anul trecut o cifră de afaceri mai mare de 412 mil. euro, însă niciuna dintre acestea nu activează în sectorul construcţiilor în infrastructură.
Companiile româneşti din domeniul de construcţii şi reabilitări de căi ferate spun că într-adevăr condiţia îi scoate din start din cursă pe constructorii români, dar că există diferite metode prin care acestea ar putea participa la licitaţie. "La o licitaţie de tipul acesta, în cadrul căreia se solicită o cifră de afaceri atât de mare, companiile româneşti pot participa numai în asociere, realizând un joint-venture sau dacă primesc susţinere financiară de la un terţ", a declarat Daniela Buzea, inginer compartiment tehnic în cadrul Arcada Company SA, companie ce se ocupă de construcţii de poduri, căi ferate şi drumuri şi care în 2009 a avut afaceri de c