Comunitatea online "I Love Cluj" are peste 60.000 de fani şi a devenit cea mai mare din România. A început ca o poveste de succes, dar cei doi fondatori ai acesteia s-au certat în vară şi parteneriatul a luat sfârşit. Acum, cei doi au ajuns să se certe pe drepturile de autor, exact după modelul poveştii din spatele celei mai mari reţele sociale din lume: Facebook.
Cine merită recunoaşterea pentru crearea Facebook? De la crearea celui mai accesat site din lume şi până în prezent, întrebarea stă încă pe buzele multor critici, sceptici sau simpli utilizatori de internet (povestea este descrisă pe larg în filmul "The Social Network").
Recent, acelaşi lucru se întâmpla şi în cazul a doi tineri din Cluj-Napoca, Ciprian Borsan şi Andrei Mutu, cei care împreună au creat cea mai mare comunitate online din România: I Love Cluj, care a ajuns la un număr de 60.000 de fani. Grupul, care reprezintă o pagină specială creată pe site-ul Facebook (sic!), a fost creat la 22 ianuarie 2010 şi prezintă în rândul fanilor - cifră care a crescut de la câteva sute la peste 60.000 în doar un an - aspecte pozitive din oraşul de pe Someş: poze, filmuleţe, dezbateri, articole preluate din presa locală sau naţională.
Mai mult, cu timpul, pagina realizată de cei doi tineri a legat şi parteneriate importante, cu evenimente de seamă precum Festivalul Internaţional de Film Transilvania. E posibil ca pe undeva, comunitatea-gigant să fi generat şi venituri, lucru neconfirmat de niciunul dintre fondatori.
Evoluţia comunităţii, de la 0 la peste 60.000 de fani într-un an
De la succesul obţinut şi până la destrămarea relaţiei dintre cei doi iniţiatori ai paginii nu a fost un drum lung de parcurs: Ciprian şi Andrei s-au certat în vară, deoarece aceştia nu reuşiseră nici cum să-şi împartă atribuţiile şi beneficiile. Unul vroia drepturi de administra