Zeci de mii de plicuri conţinând informări privind modul de stingere a obligaţiilor fiscale au fost trimise de Fisc firmelor din toată Oltenia. Finanţele vor ca firmele să îşi pună actele contabile în ordine cu evidenţele Fiscului. În ultima perioadă, stoparea trimiterii informărilor de acest gen a adus haos în evidenţele societăţilor care nu îşi plătesc la timp impozitele şi taxele.
Firmele primesc în această perioadă teancuri de hârtii de la Fisc, cel puţin câte două plicuri de fiecare firmă, numite „Înştiinţări privind stingerea obligaţiilor fiscale“. Fiecare companie este informată despre ce sume a plătit la stat în contul unic şi, mai ales, despre modul cum au fost repartizaţi banii pe categorii: impozit pe profit, TVA, contribuţii la pensii, la sănătate, la şomaj etc. Unele informări se referă la obligaţiile de plată avute de contribuabil în septembrie, altele se referă la plăţile pe octombrie. Hârtiile se trimit prin poştă de către Unitatea de Imprimare Rapidă de la Vâlcea, pe baza evidenţelor de la direcţiile judeţene ale Finanţelor.
Hârtii inutile, pentru firmele cu plăţile la zi
Societăţile care îşi plătesc lună de lună la stat contribuţiile integrale nu au ce face cu înştiinţările de la Finanţe. Hârtiile trimise de finanţişti în această perioadă îi informează pe contribuabilii buni cum le-au fost stinse obligaţiile. Ceva de genul „aţi plătit la CAS suma de 2 lei...“ etc. „Nu aveam nevoie de aceste plicuri. Noi ne plătim la timp obligaţiile şi ştim ce avem de plată. Dacă întârziem cu plata la un termen primim oricum somaţie şi titlu executoriu“, a spus reprezentanta unei firme craiovene.
Acte mult aşteptate
de societăţile care
au restanţe
În schimb, firmele cu probleme care nu au posibilitatea să-şi achite la termen toate sumele de plată către stat abia aşteptau asemenea documente, care le