Românii care locuiesc în zona urbană vor cheltui în acest an de Crăciun şi revelion, în medie, 1.052,48 de lei (244 de euro), în scădere de la 1.523,29 de lei (350 de euro) anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă MEDNET Marketing Research Center. Circa 50% din sumă (491,54 lei) va fi cheltuită pentru produse alimentare, iar pentru produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă - haine, încălţăminte sau cosmetice - se alocă în medie 302,07 lei.
Studiul arată de asemenea că 61,9% din cei intervievaţi vor avea un buget mai mic comparativ cu cel de anul trecut. Românii vor renunţa la băuturi alcoolice sau vor achiziţiona în cantităţi mai mici alte produse, pentru a-şi adapta bugetul la criza financiară actuală. Cel mai puţin afectată categorie este cea de legume/fructe, 66,5% dintre respondenţi intenţionând să cumpere în acelaşi buget ca şi anul trecut.
S-a observat o reducere şi a bugetului alocat ieşirilor în oraş/ la restaurant în perioada sărbătorilor de iarnă, până la 302,55 lei, faţă de 346,28 de lei anul trecut. Bugetul de cadouri a resimţit şi el criza, scăzând de la 526 de lei în medie în 2009 la 414 lei anul acesta. Cele mai cumpărate cadouri vor fi articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, cosmeticele/parfumurile, jucăriile, ciocolata şi cafeaua, cărţile şi bijuteriile/ceasurile. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 802 persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani - pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 de locuitori.
Românii care locuiesc în zona urbană vor cheltui în acest an de Crăciun şi revelion, în medie, 1.052,48 de lei (244 de euro), în scădere de la 1.523,29 de lei (350 de euro) anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă MEDNET Marketing Research Center. Circa 50% din sumă (491,54 lei) va fi cheltuită pentru