Segmentul magazinelor de tip hard discount (cu cele mai mici preturi - n. red.) isi va continua expansiunea si in anii urmatori, dezvoltarea lui putand antrena volume mai mari de importuri in detrimentul produselor romanesti, este de parere Vlad Alexandru, directorul executiv al Selgros Cash&Carry Romania.
"Magazinele de tip hard discount sunt abia la inceputul expansiunii. Daca Romania avea, in 2004, doar sapte hipermarketuri, 28 de magazine cash & carry (cu vanzare angro - n. red.) si 22 de magazine de hard discount, acum am ajuns sa avem 43 de magazine cash & carry, 117 hipermarketuri si 343 de magazine de tip hard discount", a explicat Vlad Alexandru (foto), in cadrul unui seminar pe teme de retail organizat de Mediafax.
Astfel, numarul hard discounterelor a crescut de peste 15 ori in decursul ultimilor sase ani, inregistrand cel mai alert ritm de dezvoltare dintre cele ale formatelor de magazine enumerate de oficialul Selgros Romania. Cele mai extinse retele de hard discount din Romania sunt Plus Discount si Penny Market, fiecare cu peste 100 de unitati in toata tara.
Vlad Alexandru a mai precizat ca marile magazine (hipermarketurile si cele de tip cash&carry) n-au atins inca punctul maxim de expansiune, dar ca dezvoltarea lor va fi una limitata. "Pentru jumatate din populatia Romaniei, marile lanturi nu exista decat indirect. Marile lanturi au intrat in Romania cu formate mari in orase mari", a explicat directorul executiv al magazinelor Selgros. In consecinta, magazinele de tip hard discount vor penetra orasele mici si marile sate.
Reprezentantul lantului de magazine de tip cash&carry a mai precizat ca este posibil ca expansiunea hard discounterelor sa duca la o crestere a importurilor din domeniul alimentar. "Ce se va schimba fundamental este ca magazinele hard discount fac achizitii pentru toata Europa Centrala, ceea ce ar