Rareori s-a văzut în presa franceză o pagină atât de elogioasă care să implice şi numele României şi o reuşită tehnică de care să fie legată şi România. Firma Dacia este considerată imbatabilă pe piaţă şi deci i se prezice de specialişti un viitor solid.
"Fenomenala ascensiune a uzinei Dacia". Aşa scriu ziariştii de la suplimentul economic al ziarului LE FIGARO. Filiala firmei Renault devenit capitala mondială a maşinilor low-cost, mai scriu autorii dosarului care enumeră succesele din ultimii 6 ani: maşina Logan, maşina Sandero, iar acum Duster... Cităm tot din acest dosar care ocupă o întreagă pagină, a doua, din suplimentul economic al ziarului Le Figaro: "Dacia este... perla firmei Renault, aceste maşini care au un preţ mic sunt extrem de căutate în Europa iar astăzi un cumpărător trebuie să aştepte cel puţin şase luni ca să pună mâna pe o Dacie Duster. De altfel, vânzările au crescut cu 81 la sută numai în Franţa şi aceasta în ultimele 11 luni.
Realizatorii acestui dosar prezintă întreaga istorie a acestei maşini, Dacia, şi putem vedea reprodusă chiar şi o mică fotografie a lui Nicolae Ceauşescu din 1966 când a fost lansată construcţia uzinei.
Numeroase alte informaţii sunt furnizate în acest dosar: cititorii mai află, de exemplu, că Dacia este a doua întreprindere românească la nivelul cifrei de afaceri, după grupul petrolier Petrom, şi că salariile muncitorilor de la Dacia sunt de 7 ori mai mici decât cele din Franţa.
Într-un scurt articol ni se explică de ce "maşina Logan" nu este frumoasă: mai precis pentru că ea corespunde unor nevoi tipic româneşti. Ceea ce îşi doreau românii era o maşină robustă care să poate înfrunta drumurile proaste din România şi un portbagaj mare unde să poată încărca saci cu legume şi bidoane cu diverse lichide...
Pentru a rezuma, pot spune că rareori am văzut în presa franceză o pagină atât de el