RISC. Fundatia pasajului Unirii este erodata din cauza infiltrarii apei din raul Dambovita (PASAJUL UNIRII reabilitat: 2009 ) PERICOL. Pasajele au fost construite din materiale de proasta calitate, conform specialistilor ( PASAJUL VICTORIEI reabilitat: 2010 ) PASAJUL LUJERULUI reabilitat: 2010 Specialistii din cadrul Facultatii de Constructii din Bucuresti sustin ca pasajele din oras au fost construite in anii comunismului si, cum pe atunci totul se facea pe principiul "repede-nainte", cimentul si alte materiale utilizate la ridicarea acestora nu au avut suficient timp pentru a se usca. In plus, multe dintre acestea nu au fost dotate cu casete de scurgere, astfel ca apele infiltrate in ele au dus la erodarea structurii de rezistenta. Pasajul din Piata Unirii, de exemplu, este realizat pe structura unui pod din perioada interbelica si pentru ca prin el trece si raul Dambovita, apa a dus la erodarea fundatiei.
"Pasajele din Capitala ar trebui sa intre in reabilitare totala, pentru ca sunt in pericol sa se prabuseasca. Atunci cand au fost construite,
s-au folosit materiale de proasta calitate, iar constructorii, presati de autoritatile comuniste, nu au acordat suficient timp betonului pentru a se usca. In plus, de-a lungul timpului s-au produs infiltratii, slabindu-le", ne-a declarat prof. inginer Florin Burtescu, seful Catedrei Drumuri si Poduri din cadrul Facultatii de Constructii Bucuresti. Conform unui studiu al specialistilor acestei unitati de invatamant, un alt factor care ar putea duce la prabusirea pasajelor este si traficul intens. Atunci cand au fost proiectate, pasajele erau destinate unui numar redus de masini, respectiv pentru 100.000, si nu pentru un milion de autovehicule, cate tranziteaza zilnic Bucurestiul.
RISC. Fundatia pasajului Unirii este erodata din cauza infiltrarii apei din raul Dambovita (PASAJUL UNIRII reabilitat: 2009