Foto: Bogdan Chesaru / Intact Images După ce a trecut cu brio de ediţia a 13-a, care a stat sub „semnul pisicii negre”, iată că Festivalul Internaţional de Film Studenţesc CineMAiubit merge mai departe. Şi nu oricum... A dovedit-o luni seară publicul numeros adunat la Cinema Studio, format din studenţi, profesori, curioşi, cineaşti şi cinefili de toate vârstele. Pentru că, doamnelor şi domnilor,
s-au deschis porţile „unui eveniment extraordinar, devenit tradiţional nu numai în istoria UNATC-ului, nu numai în istoria audiovizualului românesc studenţesc, ci şi în istoria culturală a Bucureştilor. În pofida crizei iată că, după ce am trecut de pisica neagră, avem acum a 14-a ediţie. Sper ca acest dar pe care ni-l face Moş Niculae în acest an să fie pe măsura speranţelor noastre. CineMAiubit este un festival al viitorului, pentru că aici sădim de fapt speranţe pentru cinematograful de mâine”, a declarat la deschiderea de luni Manuela Cernat, pro-rector UNATC.
Aşadar, în prima zi de festival, după vernisajul unei expoziţii de fotografii şi afişe a studenţilor de la UNATC şi lansarea volumului postum „Istoria filmului universal 1895-1945”, al regretatului profesor, critic şi istoric de film George Littera,
s-a dat startul competiţiei de ficţiune (peliculă 35 mm şi super 16 mm). Nu înainte însă de intonarea Gaudeamus Igitur. Festival studenţesc, imn pe măsură...
Pelicula care a deschis seara a fost „Anthem” (difuzată în afara competiţiei), o producţie din Israel marca Sam Spiegel, în regia lui Elad Keidan. Au urmat filmele din concurs, la secţiunea ficţiune-peliculă: „The Crossing” (România – UNATC), „La Porta” (Italia – SNC), „Tranzit” (România – UNATC), „Vida” (Israel – Sam Spiegel), „15 iulie” (România – UNATC), „Passing On” (SUA – Dodge) şi... cireaşa de pe tort sau altfel spus, filmul cel mai aplaudat al serii: „Strung Love” (România – UNA