Dacia Duster a fost votată ieri „Maşina Anului 2011 în România“, o competiţie ajunsă la a XII-a ediţie. Juriul compus din 18 specialişti ai domeniului auto au votat modelul fabricat la Piteşti ca fiind cel mai reprezentativ pentru profilul consumatorului din România.
Următoarele două poziţii în clasament au fost ocupate de Citroën C3/DS3 şi de Opel Meriva. Dacia a avut de înfruntat în finală modele precum Chevrolet Spark, Citroën C3/DS, Ford C-Max, Hyundai ix35, Kia Sportage, Nissan Juke, Volvo S60/V60 şi Volkswagen Passat.
Fără premii de excelenţă
În ciuda succesului înregistrat de Duster pe piaţa locală, SUV-ul românesc nu i-a impresionat pe specialiştii auto din Europa şi s-a clasat pe ultima poziţie în competiţia „Car of The Year 2011", desfăşurată la Paris la finele lunii noiembrie.
Cu ocazia decernării titlului naţional „Maşina Anului 2011 în România", Asociaţia Presei Auto din România (APAR) a acordat premiul „Evenimentul Anului 2010" firmei Renault Technologie Roumanie pentru deschiderea Centrului Tehnic de la Titu. Prin tradiţie, gala „Ziua Naţională a Presei Auto" premia excelenţele industriei şi comerţului cu automobile din România. Premiul „Evenimentul Anului" nu se va mai acorda însă în acest an, dat fiind contextul economic de pe piaţa auto românească. „Absenţa premiilor de excelenţă are o evidentă notă de firesc într-o perioadă în care mulţi dintre partenerii noştri din industria auto s-au îndepărtat de presa auto românească, limitându-se la mesaje publicitare concentrate în jurul preţului şi a primei de casare", a declarat Virgil Mihailovici, preşedintele Asociaţiei.