UFC-Que Choisir (organism care are ca scop protecţia consumatorilor) din Franţa avertizează că, între orele 6:00 şi 21:00, patru din cinci clipuri publicitare la alimente destinate copiilor sunt la produse ce conţin multe grăsimi şi zahăr. UFC-Que Choisir susţine că 80% dintre clipurile publicitare la alimente sunt difuzate în timpul programelor ce se adresează copiilor. Practic, între orele 6:00 şi 21:00, unui copil nu are cum să-i scape promovarea care se face unor produse dezechilibrate din punct de vedere al conţinutului de grăsimi şi de zahăr.
În luna octombrie, UFC-Que Choisir a efectuat un sondaj la domiciliul a 680 de părinţi cu copii. Apoi, UFC-Que Choisir a comparat rezultatele colectate cu cele ale unui sondaj similiar, pe care l-a realizat în anul 2006. Astfel, sondajul din octombrie 2010, comparativ cu cel din 2006, arată că ponderea produselor cu surplus de grăsimi şi zahăr consumate de copii la micul dejun a crescut cu 17%, iar proporţia produselor pe care le dăm acestora la gustare s-a mărit de la 25% la 45%.
26% dintre copiii hrăniţi cu alimente ce conţin cantităţi îngrijorătoare de grăsimi şi de zahăr sunt, de regulă, cei mai fideli consumatori de clipuri publicitare.
În perioada septembrie-octombrie anul acesta, UFC-Que Choisir a derulat o acţiune educativă la care au participat aproximativ 2.000 de elevi cu vârste între 6 şi 12 ani. Rezultatele indică faptul că 76% dintre alimentele distribuire în şcoli au un conţinut foarte bogat în grăsimi şi zahăr. Printre acestea sunt: produse de patiserie, prăjituri, biscuiţi... Adică, exact acele produse care fac obiectul clipurilor publicitare. Pe baza acestor informaţii, UFC-Que Choisir a cerut autorităţilor să prezinte de urgenţă un proiect de lege care să prevadă limitarea strictă a publicităţii la produsele hipercalorice la orele când copiii sunt ochi şi urec