Clasa socială a copiilor este încă factorul cel mai marcant în determinarea succesului lor şcolar, potrivit unui studiu realizat de Institutul britanic de formare a profesorilor.
„Performanţa unui copil la şcoală este strâns legată de clasa socială. Dacă dai timpul înapoi cu 15 ani şi încerci să ghiceşti rezultatele lor în funcţie de locul şi condiţiile în care s-au născut, poţi face asta, fără să greşeşti", a spus Graham Holley, preşedintele Agenţiei de Training şi Dezvoltare din Anglia, citat de ziarul The Independent.
„Trebuie să schimbăm acest lucru. Această situaţie nu au creat-o guvernul actual şi nici cel trecut. Este o realitate încă din timpul celui de-al doilea război mondial şi probabil chiar înainte de el", a adăugat Holley.
În Marea Britanie, în ciuda faptului că fondurile pentru educaţie au fost alocate cu generozitate în ultima vreme, doar 35% din copiii provenind din familii sărace au obţinut note bune la şcoală, comparativ cu 63% din copiii mai înstăriţi.
În România însă, clasa socială nu creează diferenţe atât de mari între performanţele copiilor. „Nu contează mediul din care provin cei mici. De exemplu, am avut în clasă o fetiţă cu părinţii divorţaţi, care se descurcau foarte greu cu banii. Cu toate acestea, a obţinut locul I la Olim¬piada naţională de poezie", a spus Doina Botea, învăţătoare la Şcoala Nr. 17 din Bucureşti. „Contează ereditatea, educaţia pe care o dau părinţii şi cea primită de la învăţător", a adăugat Botea. „Clasa socială contează foarte mult doar în măsura în care îi setează copilului un standard de viaţă şi anumite aşteptări de la viitor, atunci când va fi adult. Succesul pe termen lung este dat însă de educaţia primită în familie şi de încrederea în sine inoculată de părinţi", spune şi Alina Zevedei, psiholog.
Talentul învăţătorului, important pentru rezultatele elevilor
Holley a vorb