După mai mulţi ani în care premierele din piaţa petrolieră au lipsit, pe câmpul de luptă al marilor companii de profil un investitor pune la bătăie peste 20 de milioane de euro pentru lansarea unui nou lanţ de benzinării. Benzinăria ca un robot, fără oameni este pariul cu care cei de la Bioromoil Automatic Stations încearcă o piaţă de 7 miliarde de euro în care tendinţa ultimilor ani a fost complet opusă, bazându-se pe extinderea serviciilor şi nu minimalismul automatizărilor totale.
Specialiştii spun că sunt patru mari criterii la care consumatorul se uită atunci când aleg să-şi facă plinul de la o benzinărie sau alta: proximitatea, care este şi cel mai important, calitatea carburantului, serviciile şi preţul.
Bioromoil Automatic Stations, parte a grupului Bioromoil specializat în comerţul cu biodiesel, a decis însă că dincolo de aceste criterii, unul devine extrem de important şi anume timpul petrecut în staţia de alimentare.
Aşa că dacă ceilalţi petrolişti vin cu restaurante, cafenele, locuri de joacă pentru copii, Bioromoil a lansat pe piaţă primele benzinării complet automatizate, fără angajaţi, fără cafenea, fără internet, într-un an în care toate estimările privind revenirea cererii de carburanţi au fost anulate de măsurile de austeritate luate de Guvern.
O astfel de benzinărie, care va lucra sub brandul AutoMat, arată şi nu arată ca o staţie de alimentare. Arată pentru că are o pompă de alimentare cu două feţe şi şase pistoane. Exceptând acest aspect, nu mai are nimic din caracteristicile cu care s-au obişnuit consumatorii. Nu are niciun angajat, niciun paznic, nu are un restaurant sau un magazin. Confruntaţi cu un robot şi nu cu o casieră, suspiciunile din partea consumatorilor intervin imediat. "Nu am încredere în sistemul lor complet automatizat. Ce se întâmplă dacă îmi rămâne cardul înăuntru? Nu este nimeni aici