Ministerul Transporturilor vrea să transforme Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ după modelul celebrului Heathrow, din Londra.
Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ va fi transformat, în următorii ani, într-un hub regional, adică un aeroport de mari dimensiuni care va prelua traficul din regiune pe distanţe foarte mari, iar Aeroportul „Aurel Vlaicu“ va deveni aeroport business.
Proiectul de modernizare a celor două aeroporturi a fost lansat astăzi de Compania Aeroporturi-Bucureşti. Astfel, până în 2013, „Aurel Vlaicu“ va fi un City Airport, unde vor opera aeronave mici de maximum 10 locuri, cu terminale de tip VIP, la standarde internaţionale.
Pasagerii vor beneficia pe „Aurel Vlaicu“ de un grad ridicat de confort, accesul de la avion la autoturism se va face în 5 minute, iar check-in-ul se va face cu doar 15 minute înainte de îmbarcare. Spaţiul va dispune de centre de relaxare, comerciale, restaurante, baruri first class.
Cursele low cost, mutate pe „Henri Coandă“
„Aeroporul îşi va schimba destinaţia din low cost într-un City Airport. Zborurile low cost vor fi transferate în «Henri Coandă» până în 2013“, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor vor să extindă Aeroportul „Henri Coandă“ spre zona de est, dublându-I suprafaţa la 1.200 de hectare.
Aeroportul Henri Coandă va putea asigura un flux de 2250 de pasageri pe oră, va dispune de 104 de ghişee check-in, 32 porţi îmbarcare şi va prelua până în 2013, 6 milioane de pasageri faţă de 4,5 milioane cât preia în prezent. Valoarea totală a investiţiilor la Aeroportul „Aurel Vlaicu“ va fi de peste 20 de milioane de euro, iar cea în Aeroportul „Henri Coandă“ se ridică, până în 2030, la 1.300 de milioane de euro.