Doua companii se bat pentru un nume celebru in Formula 1. Disputa pentru folosirea numelui Lotus, purtat de echipa ce cistiga, in anii 60-70, 13 titluri mondiale in Formula 1, ia amploare dupa ce Rénault F1 a anuntat, miercuri, ca devine Lotus Renault in 2011, in urma unui parteneriat incheiat cu Lotus Group, companie detinuta de malaysienii de la Proton. Intre 1958 si 1994, Team Lotus a concurat in F1, cistigind sase titluri mondiale la piloti si sapte la constructori. Jim Clark, Graham Hill, Emerson Fittipladi, Mario Andretti, Nigel Mansel, Ayrton Senna si Nelson Piquet sint citiva dintre pilotii celebri care s-au aflat la volanul monoposturilor Lotus. Numele Lotus a revenit in Formula 1 in 2010, fiind folosit de echipa omului de afaceri malaysian Tony Fernandes, proprietarul companiei aeriene Air Asia. Legatura s-a facut prin Proton, producatorul de automobile controlat de statul malaysian, care a fost implicat in team-ul lui Fernandes. In 1996, Proton a achizitionat de la Bugatti 64 la suta din Lotus Group International Limited, proprietarul Lotus Cars, compania sora a Team Lotus (echipa de Formula 1), specializata in productia de masini sport. Dupa incheierea ultimei editii a CM de Formula 1, Proton a decis sa se retraga din team-ul lui Fernandes si a incheiat un acord de 100 de milioane de dolari cu Rénault F1. Echipa este detinuta acum de Genii Capital, o societate de investitii cu sediul in Luxemburg, dupa ce a achizitionat la sfirsitul anului trecut 75 la suta din actiuni de la producatorul de automobile Rénault. Francezii vor renunta si la cele 25 la suta din actiunile pe care le mai detin, urmind sa asigure in viitor numai motoarele monoposturilor si consultanta tehnica. In urma acordului, Renault F1 devine in 2011 Lotus Rénault si va folosi pe monoposturi culorile negru si auriu, utilizate si de masina pilotata de Senna in anii '80. In acelasi timp, Tony