După ce am prezentat, în urmă cu două săptămâni, traseul detaliat şi stadiul lucrărilor la varianta ocolitoare a oraşului Constanţa, Adevărul de Seară vă prezintă situaţia lucrărilor la Autostrada Soarelui, tronsonul Medgidia - Constanţa.
Tronsonul de autostradă Medgidia - Constanţa are o lungime de 30,8 kilometri şi face legătura între Nădlac şi Constanţa.
Beneficiarul investiţiei este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, iar proiectarea şi execuţia este realizată de asocierea Astaldi SPA (Italia) şi Max Bögl (Germania). Lucrările au început anul trecut şi ar urma să fie finalizate în 2012.
Planul tronsonului autostrăzii Medgidia - Constanţa
Punctul de început al tronsonului se află la kilometrul 170+750, lângă DJ 222 Medgidia - Peştera, pe care îl traversează cu un pasaj. Podul de aici, denumit de către constructor Podul 14, este punctul de întâlnire cu tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia, construit de Colas.
Se lucrează zi-lumină pe fronturile libere
Utilajele sunt oprite numai în timpul mesei de prânz
Şase poduri în lucru
„Tronsonul va avea şapte poduri, şase dintre ele fiind deja în diferite stadii de execuţie“, a declarat managerul de proiect, Cristian Becheru.
Constanţa: Am testat primii doi kilometri de Centură
Vezi aici traseul exact al variantei Constanței!
Spre deosebire de tronsonul variantei de ocolire a municipiului Constanţa, unde exproprierile au fost făcute fără probleme, pe tronsonul A2 Medgidia - Constanţa, constructorii s-au confruntat cu amânările cauzate de exproprieri, unde proprietarii de terenuri nu au toate actele în regulă sau pur şi simplu nu vor să îşi cedeze terenul pentru construirea autostrăzii.
Parcursul autostrăzii prinde contur
„Podul 14, unde se lucrează în momentul de faţă, este o structură amplă. Aici s-au folosit