Piaţa locală de media are un potenţial uriaş de creştere, motiv pentru care în a doua jumătate din 2011 vom vedea o revenire pe plus a acesteia, crede Tomasz Pawlikowski, directorul executiv pentru Europa Centrală şi de Est şi Rusia al grupului de comunicare Publicis.
"Piaţa românească îşi va reveni uşor, în a doua jumătate a anului vom putea observa un avans. Piaţa din România are potenţial şi ar putea reveni la ritmurile de creştere din perioada anterioară crizei. Nu există motive ca piaţa să nu crească. Cheltuiala cu publicitatea pe cap de locuitor în România este de circa 30 de ori mai mică decât în Germania. Chiar şi prin comparaţie cu ţările vecine România stă mai rău, deci loc de creştere există", explică el.
Afirmaţiile şefului Publicis vin într-o perioadă dificilă pentru piaţa locală de media, care a fost una dintre cele mai afectate de criză. Anul acesta, piaţa media va scădea cu 9% comparativ cu 2009, până la 308 mil. euro, valoare netă, potrivit raportului Media Fact Book, publicat la jumătatea anului de Initiative Media România, parte a grupului de comunicare Lowe. Piaţa scade astfel sub nivelul din 2006. Momentul culminant pentru piaţa de profil în România a fost anul 2008, când valoarea pieţei s-a apropiat de 550 de milioane de euro.
Grupul Publicis, înfiinţat în 1994 de Teddy Dumitrescu (42 de ani), nu a fost foarte afectat de criză, spune Tomasz Pawlikowski.
"Ne aşteptăm în 2010 să obţinem o cifră de afaceri similară celei din 2009. Noi am fost printre cei mai puţin afectaţi de criză", adaugă el. În 2009, Publicis, care include agenţiile Publicis România, Focus Advertising, Publicis Events şi Optimedia, a anunţat afaceri de 63,2 milioane lei (14,9 mil. euro), în creştere în lei de la 56,5 milioane de lei (15,3 mil. euro) în anul anterior. Fondat în 1994 de Teddy Dumitrescu, Publicis s-a asociat cu grupul internaţional Publici