Marea bătălie a culorilor se poartă, la nivel mondial, între argintiu şi negru, arată o statistică dată publicităţii săptămâna aceasta de un producător internaţional de vopsele auto
La nivel global, 26% dintre maşini sunt vopsite în argintiu, iar 24% în negru, relatează CNN, adăugând că topul 5 al culorilor este completat de alb, gri şi roşu. Statistica diferă însă de la zonă la zonă.
În America de Nord clasamentul este condus pentru al patrulea an la rând de alb, cu un procent de popularitate de 21%. Europenii, în schimb, vor maşini negre (care deţin o cotă de piaţă de 24%) sau gri (19%). Popularitatea argintiului de pe maşini a scăzut în Europa până la o cotă de 17%, mai precizează sursa citată. În America de Sud, argintiul a acaparat, în schimb, o treime din piaţă, în timp ce în Asia culorile deschise şi neutre sunt, de departe, cele mai populare.
• Dealerii auto spun că românii îşi doresc să aibă maşini argintii sau albastru închis. "Aproximativ 40% dintre maşinile pe care le vindem sunt argintii, în timp ce în jur de 15% sunt albastru închis. Apoi vin culorile la modă, de vreo doi ani este albul, iar acum văd că roşul începe să fie din ce în ce mai popular", a declarat pentru gândul Alin Tapalagă, directorul general al Porsche Inter Auto.
De obicei, adaugă el, firmele care cumpără maşini de clasă mică pentru angajaţii lor aleg culori deschise, în timp ce clienţii care achiziţionează un autoturism de lux preferă negrul sau albul. "60% dintre maşinile cumpărate pentru top management sunt închise, iar 30% sunt argintii. Clienţii care ţin cel mai mult la culoare sunt companiile şi femeile", mai spune Alin Tapalagă.
• Şi topul vânzărilor Citroën este dominat tot de argintiu şi de albastru închis, urmate, de această dată, de un gri închis. "Verdele este cel mai puţin căutat, în timp ce roşul este preferat pentru maşinile de clasă mică. Pe