Bancile nu sunt obligate sa fie intelegatoare cu clientii aflati in insolventa, pentru ca scopul institutiile de credit este, in primul rand, de a face profit, apreciaza Mirela Iovu, vicepresedinte CEC Bank.
“Insolventele reprezinta o umbrela sub care clientii nostri (ai bancilor – n.red.) debitori se baga si asteapta sa fie salvati. Bancile nu fac acte de caritate cu lumanare si bogdaproste! Imprumutam bani cu responsabilitate, pentru ca nu sunt ai nostri, ci ai clientilor nostri. De aceea, eu sunt siderata cand aud ca unii spun <
Oficialul bancii a criticat decizia anumitor companii de a intra insolventa si de a nu merge la banci sa discute renegocierea contractelor de credit inainte de a intra in incapacitate de a-si plati datoriilor.
“Pe mine nu ma intereseaza sa sprijin angajatorul aflat in insolventa, ci sa-i dau o gura de oxigen ca sa faca business si implicit, sa-si poata plati datoria fata de mine”, a subliniat Iovu.
Ea a adaugat, in cadrul unui eveniment organizat de Ziarul Financiar, ca legislatia referitoare la insolvente este stramba si ca nu protejeaza creditorul garantat, ci pe acela chirografar (creditorul care nu are o garantie reala).
Sursa foto: CEC Bank