Google a lansat serviciul Street View pe Google Maps pentru opt orase din Romania, principalele statiuni de schi de pe Valea Prahovei si litoralul Marii Negre, oferind utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza si naviga prin imagini panoramice de 360 de grade, care prezinta strazile din cateva orase mari din tara.
Printre aceste orase se numara Bucuresti, Arad, Oradea, Brasov, Timisoara, Cluj, Sibiu si Constanta. In total, Street View acopera peste 6.000 km din Romania.
Street View, lansat pentru prima data in Statele Unite, in 2007, este disponibil, in prezent, in 27 de tari din America de Nord, Australia, Europa, Asia. Alaturi de consumatori, si companiile romanesti pot beneficia de tehnologia Street View prin integrarea Google Maps direct pe pagina lor, gratuit, avand astfel posibilitatea de a promova, spre exemplu, un lant de hoteluri sau de a populariza diverse obiective turistice sau anumite localuri.
Serviciul este primul produs localizat lansat de la deschiderea biroului Google in Romania, la inceputul lunii noiembrie, anul acesta. Compania urmareste sa mareasca veniturile pe plan local in ritm cu piata romaneasca de publicitate online, care va creste, in 2010, cu 10%.
Numarul utilizatorilor de servicii Google pe plan local este "de ordinul milioanelor", dupa cum arata Dan Bulucea, country managerul companiei. In general, odata cu lansarea unui serviciu localizat, traficul are o crestere de circa 20% pe serviciul respectiv.
In momentul de fata, aproximativ 20% dintre companiile din Romania sunt prezente pe Internet, iar unul din obiectivele Google este sa creasca acest procent la 30% la finalul anului viitor.
"Venirea Google in Romania este un semn al evolutiei si recunoasterii potentialului pe care il are Romania in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor. Credem ca prezenta locala a uneia dintre cele