* secretele pedagogiei eficiente în grupurile şcolare, unde elevii nu sunt dintre cei mai buni, au fost împărtăşite de conducerea unui grup şcolar din Constanţa, care de ani de zile are promovabilitate foarte bună la bacalaureat
Visul directorului oricărui grup şcolar - promovabilitate peste 90% la bacalaureat - este împlinit de câţiva ani la Grupul Şcolar Industrial de Electronică şi Telecomunicaţii din Constanţa. Experienţa lor a fost împărtăşită ieri, în cadrul unei întâlniri organizate de Grupul Şcolar "Anghel Saligny", iniţiat de directorul Petruţa Simionescu.
Experimentul Telecom este aplicat la Constanţa de patru ani şi şi-a dovedit eficienţa: au fost ani cu promovabilitate 100%, însă nici în anii grei nu a scăzut sub 90%, iar elevii nu sunt dintre cei mai buni ai oraşului. La testele iniţiale de la matematică o clasă a obţinut media 3.32.
Directorul grupului şcolar din Constanţa, prof. Gheorghe Gavrilă, a precizat că la acest experiment s-a pornit avându-se în vedere realităţile sistemului. Elevii nu aveau interes pentru învăţătură, lipseau foarte mult de la şcoală şi erau supraaglomeraţi din cauza numărului mare de ore. Profesorii, în special cei tineri, nu aveau o pregătire pedagogică adecvată, schimbau foarte des şcoala din cauza metodologiei de ocupare a posturilor, cei care obţineau gradele nu se mai implicau în activităţi, slaba legătură cu familia, programa nu se parcurgea în totalitate. Părinţii, la rândul lor, nu-şi cunoşteau drepturile şi aveau mentalitatea că educaţia copilului se face numai la şcoală.
Cel mai important instrument - jurnalul clasei
"Am plecat de la aceste premise şi de la faptul că nu putem schimba legile, dar putem face alte lucruri care să schimbe cumva sistemul educaţional. Pentru că unii elevi se plictiseau, am introdus cursuri facultative conform dorinţelor elevilor şi avem de patru ani suc