Bursa de Valori Bucureşti (BVB) vrea să atragă companiile de construcţii pe principala piaţă de capital din ţară, propunându-le o alternativă de finanţare.
"Considerăm că una dintre temeliile dezvoltării economice a României este sectorul construcţiilor, iar un avantaj al listării pe BVB în această perioadă ar fi pregătirea în linişte a unui IPO (ofertă de acţiuni - n. red.)", a declarat Anca Dumitru, director general adjunct al BVB, în cadrul unei conferinţe organizate ieri la Bucureşti de Patronatul Societăţilor din Construcţii (PSC). Pe Bursa de la Bucureşti sunt listate în prezent un număr de peste 100 de companii active în sectorul construcţiilor. Cea mai mare parte dintre acestea sunt listate pe piaţa RASDAQ, fiind puţin lichide. Pe piaţa reglementată a Bursei de Valori Bucureşti se tranzacţionează acţiunile unor companii precum Condmag (simbol bursier COMI) sau Transilvania Construcţii (COTR).
Pe de altă parte, BVB a propus companiilor mici şi mijlocii din sectorul construcţiilor intrarea pe sistemul alternativ de tranzacţionare CAN-ATS (Companii şi Acţiuni Noi - Alternative Trading System), pe care în urmă cu circa trei săptămâni au intrat şi acţiunile Daimler AG, producătorul automobilelor Mercedes.
De altfel, până acum, Daimler este singura companie listată pe CAN-ATS, nicio altă companie românească sau străină nefiind prezentă în acest sistem alternativ, inaugurat anul acesta. "CAN-ATS nu este o piaţă reglementată, ci un sistem de finanţare şi tranzacţionare dedicat companiilor mici şi mijlocii", a declarat Dumitru. Investitorii potenţiali în companiile listate pe CAN-ATS pot fi cei cu profil de risc relativ ridicat, investitorii instituţionali, firme de private-equity etc. "Pentru CAN-ATS nu este neapărat necesar suportul unui broker", a mai spus Dumitru.
Antreprenorii din domeniu sunt însă încă reticenţi în ceea ce priveşte lista