George Brăiloiu a vândut în ultimii doi ani aer de peste 150 de milioane de euro şi spune că şansa sa în acest business a fost bazată pe relaţiile dobândite în ultimii zece ani pe piaţa financiară internaţională, scrie în această săptămână revista BUSINESS Magazin . Care va fi următorul pariu al lui Brăiloiu?
Când povesteşte despre evoluţia sa în afaceri, George Brăiloiu consideră că doi paşi sunt cu adevărat relevanţi: prima lui tranzacţie la bursă, în 1997, şi plecarea din ţară, în Asia Centrală, în 2003. Cei doi paşi au fost foarte importanţi în decizia de a intra pe piaţa certificatelor de carbon. George Brăiloiu a văzut oportunitatea în 2007: tocmai îşi terminase de curând mandatul din Turkmenistan, unde a lucrat aproape trei ani şi a condus o firmă de consultanţă care presta servicii pentru Turkmengaz (a doua companie de profil din lume, după Gazprom). Povesteşte însufleţit despre Ashgabat, capitala ţării: "Este o destinaţie de business foarte importantă şi, mai ales, vibrantă; toate companiile mari din lume au sedii acolo, ai acces la discuţii şi tranzacţii cât tot bugetul României frecvent. Acolo m-am format ca om de afaceri". Odată întors în Europa, George Brăiloiu a adus cu el nu numai experienţă, ci şi o agendă de telefon bogată, pe care o consideră şi acum cel mai important asset al său.
"Cele mai importante deţineri ale unui om de afaceri sunt agenda lui de telefon, cercul lui de prieteni şi agresivitatea", consideră Brăiloiu, care recunoaşte că a face afaceri într-un domeniu atât de restrâns este imposibil dacă nu eşti foarte bine conectat. De altfel, Brăiloiu crede că a ajuns să facă business în acest domeniu doar pentru că a simţit piaţa şi a cunoscut oamenii potriviţi, nu pentru că s-ar pricepe: "Eu nu ştiu să fac nimic; am angajat oameni care se pricep".
În 2007, principalele activităţi ale lui Brăiloiu erau yachtingul