Facebook este în prezent cea mai populară reţea socială din lume cu peste 500 de milione de utilizatori, însă Mark Zuckerberg, co-fondatorul şi CEO-ul companiei, a primit oferte pentru Facebook chiar la patru luni de la înfiinţare. Află ce companii au încercat să cumpere Facebook.
Reţeaua Facebook, iniţial numită TheFacebook.com, a fost înfiinţată în luna februarie a anului 2004. La doar patru luni de la lansare, Mark Zuckerberg a primit prima ofertă pentru reţea. Un om de afaceri din New York era dispus să plătească 10 milioane de dolari pentru TheFacebook.com. Zuckerberg, care avea pe atunci doar 20 de ani nu a stat nicio clipă pe gânduri şi a refuzat oferta antreprenorului.
rmătoarea ofertă pe care a primit-o Zuckerberg a venit de la o reţea concurentă, mult mai populară la acea vreme. Este vorba de Friendster, care a fost lansată în luna martie a anului 2002.
În vara anului 2004, la uşa casei pe care Zuckerberg şi colegii săi de la Harvard o închiriaseră în Palo Alto, a bătut doi executivi Google. Aceştia doreau să vadă dacă există posibilitatea unei colaborări sau chiar achiziţionarea reţelei, însă Zuckerberg nu dorea niciuna, nici alta.
Viacom, conglomeratul media american care deţine printre altele Paramount Pictures, studiourile DreamWorks şi MTV Networks, a făcut, în primăvara anului 2005, o ofertă pentru Facebook de 75 de milioane de dolari. Zuckerberg ar fi câştigat 35 de milioane pe loc. Tranzacţia nu s-a realizat.
Tot în primavara lui 2005, Chris DeWolfe, CEO-ul MySpace s-a întâlnit cu Zuckerberg pentru a discuta o eventuală preluare a TheFacebook, însă ulterior Mark a declarat că a avut acea întrevedere cu DeWolfe deoarece "era o persoană interesantă".
În 2005, Viacom, NBC şi News Corp au mai încercat să cumpere Facebook, însă fără sorţi de izbândă.
Şeful MTV Michael Wolf l-a contactat pe Zuckerberg,