Mats Löf, profesor de IT la un liceu din Finlanda, spune că sistemul de învăţământ din România scoate minţi luminate şi că stă prost la capitolul practică.
La întâlnirea dintre liceeni, profesori din Craiova şi din Finlanda, care a avut loc astăzi, la Colegiul Naţional "Gheorghe Chiţu" din Bănie, s-a discutat despre implementarea unui sistem vocaţional în România. Trei profesori finlandezi au vorbit despre necesitatea înfiinţării unor grupe de liceeni care să înveţe să înşurubeze, să dea cu sapa, să repare o cizmă sau o priză. Programul Majakka, unic în ţară, are ca scop conştientizarea românilor cu privire la utilitatea unui sistem bazat pe competenţe.
Mats Löf, profesor de IT în municipiul Kokkola, Finlanda, şi coordonator de proiect, a vorbit, pentru Adevărul de Seară, despre nivelul învăţământului din România, despre lipsurile pe care le avem în acest domeniu şi despre soluţiile pe care le putem adopta.
Reporter: Care sunt principalele diferenţe dintre sistemul de învăţământ din România şi cel din Finlanda?
Mats Löf: Din câte am observat, dat fiind că sunt la a treia vizită în România, cred că este o mică problemă la partea cu respectul. Scopul meu nu este să critic. Dar cred că în Finlanda profesorii sunt mai respectaţi şi au un nivel de pregătire mai ridicat decât aici. Sunt, pot să zic, şi mai implicaţi în activitatea lor.
Reporter: Care să fie motivul?
Mats Löf: Un rol important îl are nivelul de trai. Nici profesorii din Finlanda nu trăiesc în lux, dar au un salariu mai mare decât al celor din România, raportat la cheltuieli. Colegii mei trăiesc mai bine, nu au atâtea griji ca aici. Factorul financiar este foarte important.
Reporter: Despre nivelul elevilor ce puteţi spune?
Mats Löf: Prea multă teorie şi puţină practică în şcoli. Aici se citeşte mult, mult, se cunoaşte la fel de mult, însă nu e suficient. Nu toţ